Országmárka
- Részletek
- Napi apró
- 2011. máj. 08. vasárnap, 03:40
- Lendvai L. Ferenc
Mint most az Országos Reklámhét rendezvényén megtudtuk, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium keretében dolgozik egy Országmárka Munkacsoport, mely – dicséretes nagyvonalúsággal – együttműködik az előző kormány által megalakított Országmárka Tanáccsal is. A minisztérium képviselője közölte: nem hisznek az amerikai tévécsatornákon látható „színes és szagos” országmárka-hirdetésekben, ehelyett inkább célcsoportokra koncentráló kommunikációval kívánnak sikert elérni. Ilyen célcsoportok például a tengerentúli nyugdíjasok, a fogászati kezelést igénylő külföldiek, a magyar divattervezés iránt érdeklődők.
Semmi kifogásom ez ellen a kommunikációs stratégia ellen. Inkább még javaslok néhány célcsoportot: próbálják meggyőzni a nyugati konzervatív sajtót a magyar médiatörvény mintaszerűségéről vagy a nyugati konzervatív politikusokat a magyar alkotmány emelkedett voltáról. A tengerentúli nyugdíjasok mellett pedig a magyarországi nyugdíjasokat is arról, hogy milyen nagyszerű Magyarországon élni, különösen, mióta a hivatalos neve is „Magyarország”.
De ezzel a hírrel párhuzamosan még mást is olvasok. A magzatukat megtartani nem kívánó terhes nők célcsoportját arról kívánják meggyőzni, hogy abortusz helyett inkább az örökbeadást válasszák, a férfiak célcsoportját meg arról, hogy segítsenek feleségüknek a házimunkában. Sajnos nem nagyon hiszek benne, hogy akár az egyik, akár a másik sikerülni fog, de ha mégis, esküszöm gratulálni fogok hozzá. Minden tréfálkozás nélkül mondom.
(Lendvai L. Ferenc)
Ha tetszik a cikk, ajánlja másoknak is!