rss      tw      fb
Keres

Horváth Csaba: a Moszkva tér rehabilitációjával kell kezdeni Buda tömegközlekedésének fejlesztését

MTI 2011. január 27., csütörtök 12:52

Előbb a Moszkva tér rehabilitációját kell megkezdeni, és csak utána lehet kialakítani például a budai fonódó villamoshálózatot - mondta Horváth Csaba, az MSZP budapesti szervezetének elnöke csütörtökön.

A főváros és a II. kerület közötti, az utóbbi időszakban kiélezett viták oda vezethetnek - mondta budapesti sajtótájékoztatóján Horváth Csaba -, hogy ha nem sikerül márciusig dönteni, akkor elveszhetnek azok az uniós források, amelyekből az említett városrész megújulhatna.

Budai fonódó villamoshálózatról beszélünk, "holott Buda fejlesztéséről kellene beszélnünk" - fűzte hozzá a szocialista fővárosi képviselő.

Mint elmondta: létezik egy terv, amely a Moszkva tér megújításával foglalkozik; az a 3 milliárd forint, amelyet az Országgyűlés megszavazott és a 6 milliárd forint, amely a budai fonódó villamoshálózat kialakítására rendelkezésre áll, elegendő lenne a tér felújításának megkezdéséhez.

Őrsi Gergely, a II. kerületi önkormányzat MSZP-frakciójának vezetője a sajtótájékoztatón azt hangoztatta, hogy a fonódó villamoshálózatra szükség van és a tömegközlekedést mindenkinek támogatnia kell, de a fejlesztést csak megbízható és jó hatástanulmányokra lehet alapozni.

A budai fonódó villamoshálózat-projekt első ütemében a 17-es villamos jelenlegi vonala déli irányban két helyen kapcsolódna a meglévő hálózathoz. A Török utcán, illetve a Frankel Leó utcán át a Moszkva tér felé, a Bem rakparton keresztül pedig a Batthyány téri vonallal adná meg az összeköttetést. A 61-es járat Óbudáról a Bécsi út - Frankel Leó utca - Margit körút - Moszkva tér - Alkotás utca - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedne a jövőben. A 19-es villamos a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Szent Gellért tér - Kelenföldi pályaudvar útvonalon, a 41-es pedig a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Szent Gellért tér - Fehérvári út - Kamaraerdő útvonalon járna.

A projekt több mint 6 milliárd forintba kerül, ennek jelentős részét az unió finanszírozza. Ha a II. kerület a kifogásai miatt nem adja hozzájárulását az építési engedélyhez március 31-ig, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megvonja az 5 milliárdos támogatást.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a múlt héten közölte, hogy a II. kerület továbbra sem adta hozzájárulását a tervekhez, és nem válaszol a főváros megkeresésére. A kerület erre úgy reagált, hogy szakmai érveik nem változtak az elmúlt évhez képest, és a város minden megkeresésére válaszoltak.

Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester azt kérte Láng Zsolt (Fidesz-KDNP) kerületi polgármestertől, hogy szakmai kifogásainak összegzését juttassa el a főpolgármesteri hivatalba.

A villamosprojektet támogatja a III. kerület, valamint több civil szervezet, köztük a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), a Levegő Munkacsoport és a Magyar Kerékpáros Klub.