rss      tw      fb
Keres

Turistacsalogató kampányt indít a cseh Pilsen, Európa jövőbeni kulturális fővárosa


MTI 2013. december 31., kedd 12:49

Széleskörű turistacsalogató kampányt indít Európa-szerte a nyugat-csehországi Pilsen (Plzen), amely 2015-ben a kontinens kulturális fővárosa lesz.

A Plzen 2015 nevet viselő társaság erre a célra 17 millió koronát - mintegy 200 millió forint - kapott a városi tanácstól.

„Pilsen külföldi bemutatása alapvető fontosságú. Rendezvényeinkre ugyanis több százezer külföldi látogatót kell odacsábítanunk” - nyilatkozta Jirí Suchánek a társaság igazgatója újságíróknak.

„Eddigi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az európai kulturális főváros cím jelentős mértékben befolyásolja a helyi idegenforgalmat. Az adott évben átlagban tíz százalékkal emelkedett a városba látogató külföldi turisták száma, s nagyobb az érdeklődés a következő években is” - állítja Jirí Sulzenko, programigazgató.

A Pilsent népszerűsítő turistacsalogató rendezvények nagyon sokfélék. A nyugat-csehországi város karácsony előtt elsőként a bajorországi Münchenben mutatkozott be, a következő hónapokban Lettország, Svédország, Ausztria és Belgium következik.

„A világban működő Cseh Centrumokat (kulturális intézetek) is megszólítottuk, s mindegyikük betervezett már legalább egy városbemutatót. Jelen leszünk a fontos nemzetközi idegenforgalmi vásárokon is Nürnbergben, Utrechtben, Berlinben, Stuttgartban, Bécsben, Linzben és Londonban” - fejtette ki Sulzenko. „Nem marad ki Brüsszel sem, ahol egy nagyszabású cseh utcabált szervezünk” - tette hozzá.

Európai körútra készül a speciálisan a város népszerűsítésére megtervezett autóbusz is, amelyen cseh fiatalok fogják bemutatni Pilsent.

„Az emberek nagyon széles körét kell megszólítanunk, ezért külföldi cégekkel is kapcsolatba léptünk és közös akciókat tervezünk” - mutatott rá Suchánek.

„Kultúrvonat” elnevezéssel különleges vasúti szerelvény tesz meg egy-két utat jövőre Pilsen és Bécs, illetve Pilsen és Regensburg között.