rss      tw      fb
Keres

Az EIB hitele lehet a magyar önrész az M1-M5 közötti körgyűrűhöz

MTI 2011. szeptember 10., szombat 4:02

Az a 101,7 millió euró, jelenlegi árfolyamon 28,04 milliárd forint, kölcsön lenne az M0-ás autópálya bővítésének magyar állami önrésze, amelynek elbírálása most folyik az Európai Beruházási Banknál (EIB).

Az EIB honlapján említett projekt a Budapest körüli körgyűrű, az M0-ás déli részén új szakasz építését és 18 kilométer szakasz kétszer három sávossá alakítását tartalmazza.

A Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint a beruházás az Európai Bizottság által jóváhagyott Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) nagyprojektje, aminek központi költségvetési önrészét az EIB hitelkeretéből lehet finanszírozni. Az EIB és a magyar állam 2011. június 20-án Luxemburgban írt alá - összesen 300 millió euró hitelkeretről szóló - szerződést, amelyben más projektek finanszírozása is szerepel.

A tárcának az MTI kérdésére adott írásos válasza hangsúlyozza: "a gazdaságfejlesztési célokat szolgáló, kedvező pénzügyi feltételekkel nyújtott EIB-források lehetővé teszik a beruházások költségvetési kiadásainak hosszú lejáratú, alacsony kamatozású finanszírozását úgy, hogy közben a meglévő és folyamatosan csökkentendő államadósság szerkezete is kedvezőbbé válik".

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs irodájának ismertetése szerint az első 6,6 kilométer hosszú szakasz bővítésének befejezését az idei év negyedik negyedévére tervezik. A második, 11 kilométer hosszú szakasz az M6 autópálya és az 51. számú főút között a tervek szerint 2013 nyarára készül el. A harmadik szakasz pedig az 51-es út és az M5-ös közötti új pálya építése, amelynek befejezését 2012. június 30-ra tervezik.