rss      tw      fb
Keres

Lionel Messi hátrányos helyzetű ázsiai gyerekek oktatásáért kampányol


MTI 2015. január 10., szombat 14:52

Egy nagyszabású londoni művészeti aukció bevételéből és egyéni adományokból tervezik finanszírozni azt a hátrányos helyzetű ázsiai gyerekek oktatását fejlesztő programot, amelyet az UNICEF, az FC Barcelona alapítványa és a Reach Out To Asia (ROTA) nevű szervezet indított útjára szombaton. A kampány mellé állt Lionel Messi és Serena Williams, valamint számos neves kortárs művész is.

A 11-ből 1 elnevezésű kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy világszerte 11-ből 1 általános iskolás korú gyermek - 650 millióból 58 millió - nem járhat iskolába, emellett számos iskolában nincs lehetőség sportolásra, noha kimutatták, hogy a testmozgás jótékony hatással van a gyerekek testi egészségére és iskolai eredményeire - olvasható az UNICEF Magyar Bizottságának szombati közleményében.

A program célja, hogy kiterjesszék az oktatási lehetőségeket Banglades, Indonézia és Nepál, a későbbiekben pedig további országok marginalizálódott helyzetű gyermekei számára. Kezdetben a három ország mintegy félmillió nélkülöző gyermekét tudják támogatni - írja az AP hírügynökség.

A 11-ből 1 kampány finanszírozását az egyéni adományok mellett a Sotheby's által február 12-én Londonban megrendezendő művészeti aukció bevételéből tervezik biztosítani. Az árverésre olyan művészek ajánlották fel alkotásaikat, mint Murakami Takasi, Damien Hirst, Jeff Koons, Richard Serra és Sirin Nesat. Hirst és Murakami külön erre az alkalomra készítettek olyan alkotásokat, amelyeken Lionel Messi, az FC Barcelona játékosa, az UNICEF jószolgálati nagykövete szerepel. A kampány logóját szintén Murakami tervezte.

Jeremy Hartley, az UNICEF szóvivője elmondta: reményeik szerint az árverésből 12-15 millió dollár folyhat be, amivel el tudnák indítani a projektet.

Messi és Serena Williams nemzetközi teniszbajnok, az UNICEF jószolgálati nagykövete a kampányhoz kapcsolódóan Keep Ups (Dekázás) címmel egy új kihívást hirdetett meg, amelyben arra biztatják az embereket, hogy legalább tizenegy érintésig tartsák a labdát a levegőben.

A Messi és Williams kihívását bemutató kampányfilm nagyképernyős világpremierje a Camp Nou stadionban lesz vasárnap, az FC Barcelona-Atletico Madrid mérkőzés félidejében. A két sportoló arra kéri rajongóit, hogy csatlakozzanak a kampányhoz, támogassák azt adományaikkal, és osszák meg a kihívást a közösségi médiában és a kampány weboldalán (www.1in11.org).

A ROTA egy egész Ázsiában ismert szervezet, amely technikai és pénzbeli támogatást nyújt a leginkább a társadalom peremére szorult közösségek számára.