Die Welt: A magyar állami televízió értékeli a rasszizmust és a hamisítást




A Die Welt című jobboldali konzervatív német lap Az állami televízió díjazza a rasszizmust és a hazugságokat címmel közölte Boris Kálnoky írását. Üdvözlünk a Magyar Televíziónál: egy rasszista újságírónő lesz a vallási témákkal és külföldi magyarokkal foglalkozó szerkesztőség vezetője. Egy kolléga pedig, aki hamisan tájékoztatott a Cohn-Bendit-esetről, tartalomigazgató lesz.


Siklósi Beatrix gyakran megoszt a Facebookon rasszista vicceket. Leég egy ház, és benne égnek feketék, romák, muzulmánok, csak egy fehér házaspár menekül meg, mert ők „elmentek dolgozni”. A poén: aki nem fehér, az élősködő.


Siklósi 2004-ben elveszítette televíziós újságírói állását Magyarországon, mert a műsorába meghívta David Irving brit holokauszt-tagadót. Ott a revizionista azt a tételt képviselte, hogy az 1956-os magyar felkelés antiszemita volt, mert a kommunista párt akkori gyűlölt vezetése mindenekelőtt zsidókból állt.


Ungváry Krisztián magyar történész ellentmondott: a felkelés idejéből szinte semmilyen dokumentált antiszemita megnyilvánulásról vagy történésről nem tudni.


Siklósi 2012-ben visszatért az állami televízióhoz. Az állami médiát addigra átszervezték: volt már egy mindenben illetékes központi igazgatóság (MTVA). És úgyszólván mindenkit elbocsátottak, aki inkább baloldali vagy liberális beállítottságú volt. A következmény a minőség egyértelmű romlása volt.


Jött viszont Siklósi mint az újonnan létrehozott „mindenes” szerkesztőség tanácsadója. Ez már akkor feltűnést keltett, de most a külföldi magyarokkal és vallási ügyekkel foglalkozó szerkesztőség vezetője lesz. A bírálók úgy látják, hogy ezzel egy legalábbis látensen, ha nem nyíltan rasszista személyt bízott meg az állam a közvélemény formálásával.



Hamis állítás a Cohn-Bendit-esetben


Az érv érthető. Emellett van egy további aggasztó személyi ügy: Papp Dániel lesz az MTVA tartalomigazgatója. Néhány éve lett híres – és nem sokkal később magasabb tisztségbe nevezték ki –, amikor olyan tévétudósítást készített, amelyben azt mondták: Daniel Cohn-Bendit zöld politikus nem válaszolt az ellene felhozott pedofil-vádakra, hanem menekülésszerűen elhagyta a termet. A valóságban Cohn-Bendit válaszolt – és csak sokkal később távozott a teremből.


Az MTVA most sajtóközleményben utasította vissza, hogy ez manipuláció vagy egyenesen hamisítás lett volna. A közlemény szerint Papp „korrekt és pontos” volt, és semmilyen hibát nem követett el.