rss      tw      fb
Keres

A leghallgatottabb rádió Magyarországon a Simicska-féle Class FM




A TNS-Hoffmann-Mediameter konzorcium 2013. októberi-decemberi időszakra vonatkozó kutatási eredményeit teték közzé pénteken. A korábbi időszakhoz képest az öt legnépszerűbb rádió sorrendje változatlan maradt.


A Class FM a leghallgatottabb rádió a 15 évesnél idősebbek körében, naponta átlagosan 2,1 millió ember hallgatja Magyarországon. A második helyen továbbra is a Kossuth Rádió áll átlagosan 1,4 millió hallgatóval, a harmadik helyre a Petőfi Rádió került, napi 940 ezer hallgatójával. A negyedik a Music FM (426 ezer fő), az ötödik a Juventus Rádió, 200 ezer napi hallgatóval.


A 18-49 éves korcsoportban is egyértelmű a Class FM fölénye: egy átlagos napon, az év utolsó hónapjában 1 millió 421 ezer ember követte az adó műsorait. A második legnépszerűbb rádiónak e korosztály körében a Petőfi Rádió bizonyult, harmadik pedig a Music FM lett, megelőzve a Kossuth Rádiót és a Juventus Rádiót.


A budapesti, 15 évesnél idősebb lakosok körében is a Class FM a vezető rádióadó, amelyet a Kossuth Rádió követ. A rangsorban a harmadik helyen a Petőfi Rádió, negyediken a Music FM áll, az ötödik pedig a Juventus Rádió.


Budapesten a tematikus rádióknak – Jazzy Rádió, Klasszik Rádió, Gazdasági Rádió, Bartók Rádió, Lánchíd Rádió, InfoRádió, Magyar Katolikus Rádió – arányaiban több magasabb végzettséggel rendelkező és magasabb társadalmi státuszba sorolt hallgatója van, mint a népszerűbb versenytársaiknak.


(MTI)



Simicska Lajos


Népszabadság, 2014. január 10.
Simicskáé a Class FM (részletek)


„Simicska Lajos a legnagyobb részvényese az Advenio Zrt.-nek, amely a Class FM országos kereskedelmi rádiót üzemelteti – derül ki a legfrissebb cégbírósági adatokból.” „…tavaly júliusban változás történt a cég tulajdonosi viszonyaiban, megszűnt Nyerges Zsolt 50 százalékot meghaladó szavazati joga. A cég dokumentumaiból az Opten által kigyűjtött tulajdonosi információk szerint Simicska Lajos 24 szavazattal az Advenio legnagyobb részvényese, őt 13 szavazattal a Lánchíd Kereskedőház, tíz szavazattal a PRO-AURUM Vagyonkezelő Zrt. és három szavazattal Nyerges Zsolt követi. A Lánchíd Kereskedőház Kft. Nyerges Zsolt és a Lánchíd Rádió Kft. tulajdonában van, a PRO-AURUM Vagyonkezelő Zrt. pedig a Pro A, a Pro B, valamint a NEO-MET Ingatlanforgalmazó és Vagyonkezelőn keresztül részben szintén Simicska Lajosé.”


„Az Advenio az Infocenter.hu médiacsoport része, amely működteti a Lánchíd Rádiót és kiadja a Heti Válasz című hetilapot is. Az Infocenter.hu döntően, 96 százalékban Nyerges Zsolt tulajdona. Simicska és Nyerges üzleti kapcsolatai összefonódnak, Simicska Lajos a Közgép meghatározó tulajdonosa, a céget pedig Nyerges Zsolt elnök vezeti.”


„2009-ben nagy botrányt váltott ki, hogy az akkori médiahatóság, az Országos Rádió- és Televízió Testület (ORTT) fideszes, kereszténydemokrata és szocialista delegáltjai a Sláger Rádió frekvenciáját a Neo FM-mel pályázó, a baloldali gazdasági körökhöz több szállal kötődő FM1 Konzorciumnak, a Danubius hullámsávjának használati jogát pedig az akkor még Fellegi Tamás, majd a Nyerges Zsolt érdekeltségi körébe került Advenio Zrt. által működtetett Class FM-nek adták hét évre.”


„A Neo FM azóta tönkrement, frekvenciáját nemrégiben a közmédia kapta meg, a Sláger és a Danubius tulajdonosai pedig a Világbank mellett működő washingtoni székhelyű nemzetközi választott bíróságon perlik a magyar államot. A Class FM talpon maradt. Nem is akárhogy. A céginformációs adatok szerint az Advenio 2010-et 161 milliós, 2011-et 54 millió forintos nyereséggel zárta, 2012-ben pedig az adózott eredménye meghaladta a 910 millió forintot.” „A Szerencsejáték Zrt. 2011-ben a rádiós reklámra szánt bruttó 707 millió forintból 580 milliót költött el a Class FM-nél, míg a Neo FM-nél mindössze nyolcmillió forintot.”