Az MTV régi-új arcai: Halász Zsuzsa és Siklósi Beatrix?

A Kreatív Online információja szerint ősztől megszűnik a Magyar Televízió A szólás szabadsága című műsora, és megszűnik műsorvezetőnek lenni Krizsó Szilvia. Helyette Halász Zsuzsa volt híradós műsorvezető, a KDNP volt szóvivője indít majd műsort a közszolgálati csatornán.

Az Index ehhez azt teszi hozzá, hogy Halász Zsuzsa pártkarrierje előtt, 2000-től a rendszerváltás utáni magyar televíziózás egyik legkormánypártibb műsorának, a Siklósi Beatrix-féle Hétnek volt a műsorvezetője. Az ORTT megbízásából készült tanulmányban a Hét közszolgálatiságát elemző írás így írt róla: "Halász Zsuzsa habitusának és metakommunikációjának egésze, időnként kioktató, helyenként (kormányoldali interjúalanyok felé) stréberkedő, máskor nem ritkán fegyelmezően, sőt fenyegetően ható pattogó stílusa, néha kissé már túlságosan is sok igyekezetet és nem kevés agresszivitást tükrözött." A műsorról pedig így: „Bár a tényszerűsége is gyakran megkérdőjelezhető, elsősorban az kifogásolható, hogy átlátszó manipulatív technikákkal, a tényinformációk célzatos csoportosításával, a megszólalók szelektálásával, csúsztatásokkal, szövegeknek eredeti kontextusokból való torzító kiragadásával, burkolt célozgatásokkal, sugallmazásokkal és hasonló eszközökkel operál."

A Galamus kiegészítése: Halász Zsuzsa MTV-s karrierje előtt a Magyar Rádió hírhedt Vasárnapi Újság című műsorának műsorvezetője-riportere volt.

A Kreatív Online azt is tudni véli, hogy visszatérhet a közszolgálati csatornához Siklósi Beatrix is. (1999-2000 között A HÉT című műsor felelős szerkesztője, 2000-2001-ig főszerkesztője, 2001-2003 között +1 éjjeli menedék című műsor felelős szerkesztője.) 2010. május 26-án ugyanis a Legfelsőbb Bíróság (LB) jogerős ítéletében kimondta, jogellenes volt, hogy az MTV akkori vezetése 2004 novemberében rendkívüli felmondással megszüntette munkaviszonyát. A döntés értelmében az MTV-nek az azóta eltelt időre vonatkozó munkabérét kamatokkal együtt kell kifizetnie a volt munkatársnak, akinek a kártérítés összegét is megítélte az LB. Az MTV akkori elnöke, Rudi Zoltán azért bocsátotta el Siklósi Beatrixot, mert szerinte a szerkesztő szerződésszegést követett el, amit azonban a bíróság nem látott megalapozottnak.

***

Felkészülésként Halász Zsuzsához

Részlet a Gyűlölet és politika című kötetben a Vasárnapi Újságról megjelent összeállításból:

Az év eleji első két adás (2000.01.09. 2., 2000.01.16.) kalendáriuma kizárólag a [trianoni] békeszerződéssel foglalkozott. Az első adásban az Apponyi vezette magyar békedelegáció elutazása volt terítéken, a másodikban a delegáció párizsi fogadtatása, és a békeszerződés átvétele. A műsorvezető Halász Zsuzsa (azóta az MTV1-es csatornáján látható A Hét állandó műsorvezetője is) felkonferálása: “Ma is torokszorító érzés arra gondolnunk, hogy miközben a nemzet óriási bizalommal, az utolsó szalmaszálba kapaszkodók reménykedésével tekintett e nemes férfiakra, ők tudván tudták, hogy sem igazságra, sem kegyelemre nem számíthatnak. […] …számunkra az Apponyi Albert gróf vezette békedelegáció tagjai nemcsak a becsület és a tisztesség, de a magyar öntudat példaképei is. Nem kegyelemért könyörögtek, csak igazságot akartak, nem elnézést, csak meghallgatást kértek.”

Szóvivői munkásság

A KDNP véleménye Orbán idei országértékelő beszédéről:

„A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) szerint egy reményteljes ország reményteljes miniszterelnök-jelöltje beszélt pénteken - mondta Halász Zsuzsa, a párt szóvivője pénteken a Fidesz elnökének országértékelő beszéde után az MTI-nek. – Aki ezek után azt állítja, hogy a Fidesz-KDNP frakciószövetségnek nincs programja, az süket.”

KDNP: "elvonási tünetek" jelentkeztek Gyurcsány Ferencnél

A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) szerint Gyurcsány Ferencnél "elvonási tünetek jelentkeztek, s ezért szervezett magának egy rendezvényt, ahová odacsődített kétezer nyugdíjast, hogy ünnepeltesse velük magát". Halász Zsuzsa, a párt szóvivője Gyurcsány Ferenc országértékelő beszédére reagálva az MTI-nek pénteken azt mondta, hogy ha a korábbi kormányfő valóban komolyan gondolt volna bármifajta értékelést az elmúlt évekről, akkor szót ejtett volna a nokiás-dobozokról, és beszélt volna arról is, hová tették az ellopott közpénzt. Ha komolyan gondolta volna, felvilágosítást adott volna arról is, hogy milyen kapcsolatban állt Joav Blummal, akinek odaadta volna a velencei tópartot, felsorolta volna azon barátainak a nevét, akiket a kormányzati negyed beruházásánál helyzetbe hozott, "és így tovább, és így tovább" - fogalmazott a szóvivő.

–  KDNP: április 11-én a választók ítélik meg a miniszterelnök tevékenységét

A Kereszténydemokrata Néppárt szerint április 11-én a választók ítélik meg Bajnai Gordon kormányfő tevékenységét – jelentette ki Halász Zsuzsa, a párt szóvivője a miniszterelnök öntömjénező értékelésére reagálva. A KDNP szóvivője hangsúlyozta: lehet, hogy Bajnai Gordon „sikeresnek, szerényebben szólva eredményesnek” tartja a válságkezelést, de a dolog úgy áll, hogy az emberek ezt másként gondolják. Halász Zsuzsa úgy fogalmazott:  a KDNP örül, hogy Bajnai Gordon tanúbizonyságát adta annak, hogy a magyar közmondások gazdag tárházából kettőt is ismer, és választását is találónak tartja, hiszen ha az MSZP és tettestársa, az SZDSZ politikai elitjét tekintik, akkor ők kétségtelenül „igen jól arattak és a takarójuk is elég nagy volt”. A szóvivő az aranykoszorús szocialista és liberális „aratók” sorában példaként említette Hagyó Miklóst, Zuschlag Jánost, Mesterházy Ernőt, Hunvald Györgyöt, Benedek Fülöpöt. Halász Zsuzsa a munkahelyek megőrzéséről, a tartós gyarapodás útjára lépésről, a Nemzetközi Valutaalap mentőövéről szóló kormányfői kijelentésekre stílszerűen egy magyar közmondással reagált: „a hazug embert hamarabb utolérik, mint a sánta kutyát” – mondta, hozzátéve: már csak tízet kell aludni, amíg ez megtörténik.