Nielsen: az élelmiszer eladás értékben nőtt, mennyiségben csökkent az utóbbi fél évben
- Részletek
- Hazai vonatkozású hírek - 2012/2. negyedév
- 2012. június 29. péntek, 13:30
MTI 2012. június 29., péntek 13:31
Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiségben pedig 1 százalékkal csökkent a 2011. decembere és 2012. májusa közötti hat hónapban az egy évvel korábbihoz képest - derül ki a Nielsen legújabb felméréséből.
A piackutató cég MTI-hez eljuttatott közleményéből kiderül, hogy az általuk folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport hat havi forgalma mintegy 665 milliárd forint.
Értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztrált a Nielsen a kávé, a tejföl, a margarin, az ostyaszelet és a vodka forgalmánál. Mind értékben, mind mennyiségben nőtt a legkeresettebb élelmiszerek közül többek között a sör, sajt, tejföl, margarin és jégkrém bolti eladása, egyik félévről a másikra - írja a Nielsen.
A különböző bolttípusok közül főleg a szupermarketet és a diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója javult, részarányuk a hazai kiskereskedelem élelmiszer-forgalmából értékben 2 százalékponttal emelkedett, 35 százalékra. Stabilan őrzik részesedésüket a 201-400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek 8, illetve 9 százalékkal.
Az üzletek élelmiszer-bevétele a Nielsen felmérése szerint az északnyugati és északkeleti megyékben 8-8, míg délkeleten 7 százalékkal nőtt az utóbbi fél évben. Délnyugaton a forgalom, értéket tekintve az országos átlagot jelentő 6 százalékkal bővült. Ezzel egy időben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló központi régióban az eladások átlag alatt, 4 százalékkal emelkedtek, egyik félévről a másikra.