rss      tw      fb
Keres

Lapszemle: Plágium miatt visszavonták Tulassayék publikációját

MTI 2012. április 3., kedd 0:32

A Clinical Gastroenterology című tudományos folyóirat főszerkesztője visszavonta két orvos, Tulassay Zsolt – Tulassay Tivadarnak, a Semmelweis Egyetem rektorának testvére – és Herszényi László 2010 áprilisában a lapban megjelent közös munkáját, írta keddi számában a Magyar Hírlap, a birtokába jutott dokumentumra hivatkozva.

A napilap azt közölte: az indoklás szerint a cikk „jelentős átfedést tartalmaz” egy másik szerző 2008-ban megjelent publikációjával.

A Magyar Hírlap megjegyezte: Tulassay tagja a Semmelweis Egyetem doktori tanácsának.

A lap a két orvost is kereste. Az újság szerint egyelőre azt sem lehet tudni, hogy Tulassay Zsolt jelen volt-e a doktori tanács március 29-i ülésén, amelyen a testület a tényfeltáró bizottság adatainak ismeretében indítványozta az egyetem szenátusának, hogy vonják vissza Schmitt Pál 1992-ben megszerzett kisdoktori címét.

A Magyar Hírlapnak lapzártáig nem sikerült elérnie az orvost, Herszényi László pedig aktuális elfoglaltságára utalva hárította el a lap megkeresését.