Újabb erőfeszítéseket tesz az EU az agrártermékek reklámozásának javítására
- Részletek
- Külföldi hírek - 2012/1. negyedév
- 2012. március 30. péntek, 15:27
MTI 2012. március 30., péntek 15:23
Újabb kezdeményezéseket jelentett be az Európai Bizottság pénteken az európai uniós agrártermékekről kialakult kép javítására.
Dacian Ciolos mezőgazdasági felelős Brüsszelben újságíróknak nyilatkozva emlékeztetett arra, hogy a szektornak csak a kivitel 100 milliárd eurós forgalmat jelent, ezért mindent meg kell tenni azért, hogy az uniós mezőgazdasági produktumok értékesítését minél hatékonyabb promóciós támogatással, reklámokkal segítsék.
A mostani előterjesztés értelmében további szabályozási lépések várhatók annak érdekében, hogy kidomborítsák a mezőgazdasági termékek európai uniós "hozzáadott értékét", azaz a közös EU-keretek jelentette előnyöket, valamint hatékonyabbá és egyszerűbbé tegyék a népszerűsítési kampányokat, programokat.
Az EU tavaly 47, idén a tervek szerint 55 millió eurót költ népszerűsítő kampányok finanszírozására. 2001 óta 518 különböző program keretében összesen 576 millió euróval járult hozzá a közös költségvetés az uniós tagországok agrártermékeinek népszerűsítéséhez.